Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Latest issue
Archives
Archives 2000-
Archives 1979-1999
About the Journal
Aims and Scope
Editorial policy
ISSN, indexation and archiving
Statistics
Persons
Editorial Team
Publisher
Scientific advisory council
Contact
Submit
General Information
Articles
Special issues
Guidelines for the submission process
Search
en
de
fr
it
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 22 No. 1 (2000): Erziehungswissenschaft, gesellschaftliche Praxen einer Disziplin
Vol. 22 No. 1 (2000): Erziehungswissenschaft, gesellschaftliche Praxen einer Disziplin
Published:
2000-01-31
Editorial
Les sciences de l’éducation dans un contexte en mutation
Rita Hofstetter, Bernard Schneuwly, Armin Gretler
5-14
PDF (Français)
Die Bildungswissenschaften in einem sich wandelnden Umfeld
Rita Hofstetter , Bernard Schneuwly , Armin Gretler
15-26
PDF (Deutsch)
Thematic contribution
Renewal out of the spirit of the own tradition? On continuity and change of nation-specific patterns of the cognitive and social organisation of educational studies
Edwin Keiner, Jürgen Schriewer
27-50
PDF (Deutsch)
Scientific and Social Relevance: A perspective study of six European nation’s reports to the development of educational research and educational science
Rita Hofstetter, Bernard Schneuwly
51-92
PDF (Français)
The Status of Educational Science in Italy
Piro Bertolini
93-110
PDF (Italiano)
Educational research in Switzerland since World War II as reflected in its institutions and its themes from recent history to some present issues and some perspectives for the near future
Armin Gretler
111-144
PDF (Deutsch)
The research in education in France: results of enquiries about research centres and periodicals
Jacky Beillerot
145-163
PDF (Français)
Discussion
Et l’architecture des savoirs ?
Linda All
165-172
PDF (Français)
Kann Erziehungswissenschaft eine international operierende Disziplin sein?
Jürgen Oelkers
173-176
PDF (Deutsch)
Review
Dietrich Hoffmann/Karl Neumann (Hrsg.). Die gegenwärtige Struktur der Erziehungswissenschaft. Zum Selbstverständnis einer undisziplinierten Disziplin.
Karin Priem
PDF (Deutsch)
Hofstetter, R. & Schneuwly, B.(Ed.) Le pari des sciences de l’éducation.
Daniel Bain
PDF (Français)
Landert, Charles: Evaluation der Lehrerweiterbildung in der Schweiz. Ergebnisse der Evaluation von ausgewählten Weiterbildungssystemen und Entwicklungslinien für eine wirksame Personalentwicklung in den Schulen.
Susanne Rüegg
PDF (Deutsch)
Make a Submission
Make a Submission
issn
eISSN: 2624-8492
doaj