Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Latest issue
Archives
Archives 2000-
Archives 1979-1999
About the Journal
Aims and Scope
Editorial policy
ISSN, indexation and archiving
Statistics
Persons
Editorial Team
Publisher
Scientific advisory council
Contact
Submit
General Information
Articles
Special issues
Guidelines for the submission process
Search
en
de
fr
it
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 23 No. 1 (2001): Die Bildungsexpansion der 1960er- und 1970er-Jahre
Vol. 23 No. 1 (2001): Die Bildungsexpansion der 1960er- und 1970er-Jahre
Published:
2001-06-01
Editorial
Die Bildungsexpansion in der Schweiz der 1960er und 1970er-Jahre
Lucien Criblez
5-12
pdf (Deutsch)
Thematic contribution
The Major Counsel of Geneva and the facilitation of access to continuing schools for the children of lower social class (1885- 1977): between unbridled Malthusianism, lack of the upcoming generation, and aspiration for equalization of chances for the succ
Charles Magnin
13-40
pdf (Français)
Educational expansion and inequitable participation: an example of middle schools in the Canton of Zürich
Andreas Rieger
41-72
pdf (Deutsch)
The democratization of instruction in France since the Second World War
Antoine Prost
73-94
pfd (Français)
Educational expansion through a differentiation of the educational system: an example of the middle secondary school level (eighth grade.)
Lucien Criblez
95-118
pdf (Deutsch)
When a society changes itself: concerning the development of teacher education in the canton of Wallis between 1950 and 1970
Danièle Périsset
119-136
pdf (Français)
Educational expansion, restructuring of the lower secondary school level and educational planning offices
Jürgen Kussau, Lutz Oertel
137-164
pdf (Deutsch)
Varia
Mastering the Requirements of Equivalency in the Evaluation of Competency in a Second Language
Isabelle Monnard, Chantal Tièche
177-192
pdf (Français)
Discussion
Lames de fond historiques et spécificités nationales
Anne Van Haecht
165-170
pdf (Français)
Historische Dynamik und Ambivalenzen der Reform
Ein Kommentar zu den Beiträgen von Andreas Rieger, Lucien Criblez, Jürgen Kussau und Lutz Oertel zur Entwicklung des Bildungswesens in der Schweiz
Peter Drewek
171-176
pdf (Deutsch)
Review
Buddeberg-Fischer, Barbara und Ritzmann, Peter (Eds.) (2000). Auf dem Weg zu einer gesundheitsfördernden Schule.
Markus P. Neuenschwander
pdf (Deutsch)
Dolz, Joaquim et Ollagnier, Edmée (Ed.). (2000). L’énigme de la compétence en éducation. (Raisons éducatives, 1999/1-2).
Thérèse Thévenaz
pdf (Français)
Gajo, Laurent et Mondada, Lorenza (2000). Interactions et acquisitions en contexte. Modes d’appropriation de compétences discursives plurilingues par des jeunes immigrés.
Itziar Plazaola Giger
pdf (Français)
Hanhart, Siegfried et Perez, Soledad (1999). Les multiples facettes de l’efficacité en éducation.
Caroline Meier
pdf (Français)
Homfeldt, Hans-Günther und Schulze-Krüdener, Jörgen (Hrsg.). (2000). Wissen und Nichtwissen – Herausforderungen für Soziale Arbeit in der Wissensgesellschaft.
Edith Piller
pdf (Deutsch)
Kronig, Wilfried, Haeberlin, Urs und Eckhart, Michael (2000). Immigrantenkinder und schulische Selektion. Pädagogische Visionen, theoretische Erklärungen und empirische Untersuchungen zur Wirkung integrierender und separierender Schulformen in den Grundsc
Sonja Rosenberg
pdf (Deutsch)
Make a Submission
Make a Submission
issn
eISSN: 2624-8492
doaj