Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Latest issue
Archives
Archives 2000-
Archives 1979-1999
About the Journal
Aims and Scope
Editorial policy
ISSN, indexation and archiving
Statistics
Persons
Editorial Team
Publisher
Scientific advisory council
Contact
Submit
General Information
Articles
Special issues
Guidelines for the submission process
Search
en
de
fr
it
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 35 No. 2 (2013): VARIA: Variationen schulischer Laufbahnen
Vol. 35 No. 2 (2013): VARIA: Variationen schulischer Laufbahnen
Published:
2013-11-08
Editorial
Variationen schulischer Laufbahnen
Sandrine Aeby Daghé, Werner Wicki
231-238
pdf (Français)
pdf (Deutsch)
Varia
Parental Expectations of Pre-school Children. An empirical study of their role and their determinants
Margrit Stamm, Doris Edelmann
239-254
pdf (Deutsch)
Implementation of an intervention towards altering the self-concept in physical education
Esther Oswald, Stefan Valkanover, Achim Conzelmann
255-274
pdf (Deutsch)
The appropriation of prescriptions: the case of the «Shared Support Plan» (Plan de Apoyo Compartido, PAC) in the Chilean scholar system
Julia San Martin, Philippe Veyrunes
275-294
pdf (Français)
Conception and analysis of learning by investigation settings in biology: how to combine scientific validation autonomy, conceptual deepening, and curriculum necessity?
François Lombard
295-318
pdf (Français)
The predictive validity of school placement decisions in Luxembourg: A comparison between track continuation rates and test scores.
Florian Klapproth, Sabine Krolak-Schwerdt, Sabine Glock, Matthias Böhmer, Romain Martin
319-346
pdf (Deutsch)
Effect of a training module on the beliefs of student teachers with regard to repetition. A qualitative study at the University of Geneva
Fanny Boraita
347-370
pdf (Français)
Is the negotiation of professional meanings possible in training? Theoretical proposals and illustrations
Guillaume Escalié, Sébastien Charliès
371-390
pdf (Français)
Review
Trépanier, Nathalie S. & Paré, Mélanie (éd.) (2010). Des modèles de service pour favoriser l’intégration scolaire.
Céline Bauquis
pdf (Français)
König, Johannes (Ed.) (2012). Teachers‘ Pedagogical Beliefs. Definition and Operationalisation – Connections to Knowledge and Performance – Development and Change.
Christine Bieri Buschor
pdf (Deutsch)
Tunç, Seda (2012). Der Einfluss der Erstsprache auf den Erwerb der Zweitsprache. Eine empirische Untersuchung zum Einfluss erstsprachlicher Strukturen bei zweisprachig türkisch-deutschen, kroatisch-deutschen und griechisch-deutschen Hauptschülern und Gymn
Doris Grütz
pdf (Deutsch)
Stockmann, Reinhard & Silvestrini, Stefan (Ed.) (2013). Metaevaluierung Berufsbildung: Ziele, Wirkungen und Erfolgsfaktoren der deutschen Berufsbildungszusammenarbeit.
Markus Maurer
pdf (Deutsch)
Albero, Brigitte & Poteaux, Nicole (2010). Enjeux et dilemmes de l’autonomie. Une expérience de d’autoformation à l’université.
Danièle Périsset
pdf (Français)
Perrenoud, Philippe (2011). Quand l’école prétend préparer à la vie…Développer des compétences ou enseigner d’autres savoirs?
Valérie Vincent
pdf (Français)
Make a Submission
Make a Submission
issn
eISSN: 2624-8492
doaj