Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Latest issue
Archives
Archives 2000-
Archives 1979-1999
About the Journal
Aims and Scope
Editorial policy
ISSN, indexation and archiving
Statistics
Persons
Editorial Team
Publisher
Scientific advisory council
Contact
Submit
General Information
Articles
Special issues
Guidelines for the submission process
Search
en
de
fr
it
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 41 No. 1 (2019): Varia
Vol. 41 No. 1 (2019): Varia
Published:
2019-04-03
Editorial
Die Umstellung unserer Zeitschrift auf Open Access und Komplett-Digitalisierung
Caroline Villiger, Danièle Périsset, Stefano Losa
1-12
pdf (Deutsch)
pdf (Italiano)
pdf (Français)
Thanks
List of reviewers 2018
Caroline Villiger, Danièle Périsset
261
pdf (Deutsch)
Varia
Monitoring of psychology’s contribution to interdisciplinary educational research: Scientometric analyses of research in the German-speaking versus Anglo-American countries
Günter Krampen, Marcus Hasselhorn
15-35
pdf (Deutsch)
Peer to peer mediation at school: search for a program for a primary school in Valais. A systematic review based on the «Evidence-Based Practice» criteria.
Mireille Tabin
36-53
pdf (Français)
How university students estimate effects of self-regulated learning experienced in upper secondary school
Regula Kyburz-Graber, Philipp Notter
54-78
pdf (Deutsch)
Triangulation by Mentors in Teachers’ Practices Assessment: a Comparative Study in Primary and Secondary Education
Bernard André, Méliné Zinguinian, Pascal Golay
79-98
pdf (Français)
Cooperative learning: reported practices and appropriation factors
Yann Volpe, Céline Buchs
99-120
pdf (Français)
Power to act and subjectivity in the work of prescriptions in REP + Intervention-research with management staff
Carole Véjux
121-135
pdf (Français)
The governance of curriculum implementation – Predictors of school principals’ innovation acceptance
Doris Ittner, Tina Hascher, Gerda Hagenauer
136-159
pdf (Deutsch)
Mathematics in age-mixed classes in Swiss and in German primary schools: a comparative study
Esther Brunner, Hedwig Gasteiger, Jonas Lampart, Kathrin Schreieder
160-176
pdf (Deutsch)
Do school principals in multicultural and disadvantaged schools face specific challenges?
Stéphanie Bauer
177-193
pdf (Français)
The proxemic’«déjà-là», an analyzer of the interactive test in physical and sports activities
Nathalie Carminatti, Marie-France Carnus
194-221
pdf (Français)
Amongst the Resources Mobilised By The Student To Plan His Traineeship, What Role Does He Foresee for His Institutional Trainer?
Agnès Deprit, Virginie März, Catherine Van Nieuwenhoven
222-241
pdf (Français)
Review
Monnier, Anne (2018). Le temps des dissertations. Chronique de l’accès des jeunes filles aux études supérieures (Genève, 19e-20e)
Isabelle Collet
242-245
pdf (Deutsch)
Koller, Hans-Christoph (2018). Bildung anders denken. Einführung in die Theorie transformatorischer Bildungsprozesse (2. akt. Auflage)
Daniela Freisler-Mühlemann
246-247
pdf (Deutsch)
Wirthner, Martine (2017). Outils d’enseignement: au-delà de la baguette magique. Outils transformateurs, outils transformés dans des séquences d’enseignement en production écrite
Sandrine Aeby Daghé
248-250
pdf (Français)
Schärer, Hans-Rudolf & Zutavern, M. (Hrsg.) (2018). Das professionelle Ethos von Lehrerinnen und Lehrern. Perspektiven und Anwendungen
Martin Drahmann
251-252
pdf (Deutsch)
Albero, Brigitte; Yurèn, Teresa; Guérin, Jérôme. (Éds.). (2018). Modèles de formation et architecture dans l’enseignement supérieur. Culture numérique et développement humain
Romaine Carrupt
253-255
pdf (Français)
Steinherr, Eva (2017). Werte im Unterricht. Empathie, Gerechtigkeit und Toleranz leben
Elmar Anhalt
256-257
pdf (Deutsch)
Deruaz, Michel, & Clivaz, Stéphane (2018). Des mathématiques pour enseigner à l’école primaire
Julie Jovignot Candy
258-260
pdf (Français)
Make a Submission
Make a Submission
issn
eISSN: 2624-8492
doaj