Le choix des études universitaires: sciences sociales plutôt que sciences exactes et techniques ? Enquête auprès des étudiantes et des étudiants débutant(e)s dans les hautes écoles universitaires en Suisse

Auteurs-es

  • Edo Poglia
  • Cristina Molo

DOI :

https://doi.org/10.24452/sjer.29.1.4767

Mots-clés :

Choix des études, université, hautes Ecoles, disciplines universitaires, études scientifiques et techniques, politique universitaire

Résumé

The article aims at providing a better understanding in which factors influence students opting for a higher education in their choice of a specific study area. The particular question is what the driving factors for the choice of either social sciences or technical and exact sciences are. A study carried out in 2002-03 at the Universities of Zurich and Lausanne, as well as at both Swiss Federal Institutes of Technology (N=1804), points to the importance of a set of factors linked to educational background and representation of both the study fields and the related professions. Further factors relate to gender and to more general cultural traits.

Téléchargements

Les données de téléchargement ne sont pas encore disponible.

Téléchargements

Publié

2007-06-01

Comment citer

Poglia, E. et Molo, C. (2007) « Le choix des études universitaires: sciences sociales plutôt que sciences exactes et techniques ? Enquête auprès des étudiantes et des étudiants débutant(e)s dans les hautes écoles universitaires en Suisse », Revue suisse des sciences de l’éducation, 29(1), p. 125–150. doi:10.24452/sjer.29.1.4767.