Le choix des études universitaires: sciences sociales plutôt que sciences exactes et techniques ? Enquête auprès des étudiantes et des étudiants débutant(e)s dans les hautes écoles universitaires en Suisse
DOI :
https://doi.org/10.24452/sjer.29.1.4767Mots-clés :
Choix des études, université, hautes Ecoles, disciplines universitaires, études scientifiques et techniques, politique universitaireRésumé
The article aims at providing a better understanding in which factors influence students opting for a higher education in their choice of a specific study area. The particular question is what the driving factors for the choice of either social sciences or technical and exact sciences are. A study carried out in 2002-03 at the Universities of Zurich and Lausanne, as well as at both Swiss Federal Institutes of Technology (N=1804), points to the importance of a set of factors linked to educational background and representation of both the study fields and the related professions. Further factors relate to gender and to more general cultural traits.
Téléchargements
Les données de téléchargement ne sont pas encore disponible.
Téléchargements
Publié
2007-06-01
Numéro
Rubrique
Varia
Licence
Ce travail est disponible sous la licence Creative Commons Attribution 4.0 International .
Comment citer
Poglia, E. et Molo, C. (2007) « Le choix des études universitaires: sciences sociales plutôt que sciences exactes et techniques ? Enquête auprès des étudiantes et des étudiants débutant(e)s dans les hautes écoles universitaires en Suisse », Revue suisse des sciences de l’éducation, 29(1), p. 125–150. doi:10.24452/sjer.29.1.4767.