Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Latest issue
Archives
Archives 2000-
Archives 1979-1999
About the Journal
Aims and Scope
Editorial policy
ISSN, indexation and archiving
Statistics
Persons
Editorial Team
Publisher
Scientific advisory council
Contact
Submit
General Information
Articles
Special issues
Guidelines for the submission process
Search
en
de
fr
it
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 29 No. 1 (2007): Leistungsmessung und Evaluation der Bildungssysteme – Grundannahmen und Kontexte
Vol. 29 No. 1 (2007): Leistungsmessung und Evaluation der Bildungssysteme – Grundannahmen und Kontexte
Published:
2007-06-01
Editorial
Leistungsmessung und Evaluation der Bildungs- systeme – Grundannahmen und Kontexte
Claudia Crotti, Fritz Osterwalder
5-12
pdf (Deutsch)
Articles
Neuenschwander, Markus P. (2005). Unterrichtssystem und Unterrichtsqualität. Konturen einer Unterrichtstheorie für die Sekundarstufe und ihre empirische Bewährung.
Markus Weil
pdf (Deutsch)
Thematic contribution
Is it possible to deduce recommendations for the educational policy from the results of PISA?
Rolf Becker
13-32
pdf (Deutsch)
Effects of Implicit Norms on Quality Assessment – a Methodological Challenge
Désirée Donzallaz
33-46
pdf (Deutsch)
cruits’ examinations – 19th century PISA in Switzerland?
Claudia Crotti, Katharina Kellerhals
47-64
pdf (Deutsch)
Assessment in the French Educational System
Jean Claude Emin, Jaqueline Levasseur
65-78
pdf (Français)
School accountability, american style: dilemmas of high-stakes testing
Adam Gamoran
79-94
pdf
Varia
Understanding the Practices of Teaching Reading through Analyzing Discovering Text activities: Word Identification in “Cours Préparatoire”
François Simon
95-124
pdf (Français)
Choosing a study area at University: social sciences or technical and exact sciences ?
Edo Poglia, Cristina Molo
125-150
pdf (Français)
Review
Schneuwly, Bernard & Thévenaz-Christen, Thérèse (Ed.). (2006). Analyses des objets enseignés. Le cas du français.
Roxane Gagnon
pdf (Français)
Make a Submission
Make a Submission
issn
eISSN: 2624-8492
doaj