Supportare l’apprendimento delle competenze linguistiche in tutte le materie e per tutti gli studenti
DOI:
https://doi.org/10.24452/sjer.43.2.5Parole chiave:
Insegnamento attento alle lingue; apprendimento disciplinare e lingua; eterogeneità linguistica; funzione epistemica; politica e pratiche educative basate su evidenze scientificheAbstract
Students may differ significantly with respect to their cognitive and linguistic abilities. Teachers are thus faced with major challenges. Language-sensitive teaching and integrating content and language learning plays an outstanding role in overcoming this heterogeneity. In this paper, we discuss the still vague construct of integrating content and language learning with regards to its theoretical and empirical foundations. Finally, we outline conclusions for practice.
Downloads
La data di download non è ancora disponibile.
Dowloads
Pubblicato
2021-07-19
Fascicolo
Sezione
Articolo tematico
Licenza
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Come citare
Becker-Mrotzek, M., Höfler, M. and Wörfel, T. (2021) “Supportare l’apprendimento delle competenze linguistiche in tutte le materie e per tutti gli studenti”, Rivista svizzera di scienze dell’educazione, 43(2), pp. 250–259. doi:10.24452/sjer.43.2.5.