Supportare l’apprendimento delle competenze linguistiche in tutte le materie e per tutti gli studenti

Autori

  • Michael Becker-Mrotzek
  • Martha Höfler
  • Till Wörfel

DOI:

https://doi.org/10.24452/sjer.43.2.5

Parole chiave:

Insegnamento attento alle lingue; apprendimento disciplinare e lingua; eterogeneità linguistica; funzione epistemica; politica e pratiche educative basate su evidenze scientifiche

Abstract

Students may differ significantly with respect to their cognitive and linguistic abilities. Teachers are thus faced with major challenges. Language-sensitive teaching and integrating content and language learning plays an outstanding role in overcoming this heterogeneity. In this paper, we discuss the still vague construct of integrating content and language learning with regards to its theoretical and empirical foundations. Finally, we outline conclusions for practice.

Downloads

La data di download non è ancora disponibile.

Pubblicato

2021-07-19

Come citare

Becker-Mrotzek, M., Höfler, M. and Wörfel, T. (2021) “Supportare l’apprendimento delle competenze linguistiche in tutte le materie e per tutti gli studenti”, Rivista svizzera di scienze dell’educazione, 43(2), pp. 250–259. doi:10.24452/sjer.43.2.5.