Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Latest issue
Archives
Archives 2000-
Archives 1979-1999
About the Journal
Aims and Scope
Editorial policy
ISSN, indexation and archiving
Statistics
Persons
Editorial Team
Publisher
Scientific advisory council
Contact
Submit
General Information
Articles
Special issues
Guidelines for the submission process
Search
en
de
fr
it
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 30 No. 3 (2008): Urteilsbildung im Unterricht
Vol. 30 No. 3 (2008): Urteilsbildung im Unterricht
Published:
2008-12-01
Editorial
Urteilsbildung im Unterricht
Franz Baeriswyl, Lucie Mottier Lopez
447-454
pdf (Deutsch)
pdf (Français)
Articles
Im Dienste der Bildungspraxis oder der Bildungsforschung?
Analysen und empirische Befunde zur Zeitschrift der Schweizerischen Gesellschaft für Bildungsforschung (SGBF) anlässlich ihres 30-jährigen Bestehens
Lucien Criblez, Karin Manz
419-445
PDF (Deutsch)
Thematic contribution
Professional judgement in assessment: a cognitive act and a situated social practice
Lucie Mottier Lopez, Linda Allal
455-464
pdf (Français)
Professional judgment: focus of new tensions and synergies in classroom assessment
Dany Laveault
465-482
pdf (Français)
Why do they persevere with grade retaining? An attempt to understand teachers’ judgment concerning grade retaining
Géry Marcoux, Marcel Crahay
501-518
pdf (Français)
Teacher Assessments of Individual Student Competence at the Transition to Secondary Education: The Role of Student and Class Characteristics
Kai Maaz, Marko Neumann, Ulrich Trautwein, Wolfgang Wendt, Rainer Lehmann, Jürgen Baumert
519-548
pdf (Deutsch)
The school transition recommendation – Analysis of the determinants and stability of teachers’ transition recommendation over seven years
Franz Baeriswyl, Christian Wandeler, Oliver Christ
549-578
pdf (Deutsch)
Influence of class achievement level on the grades at the end of the third grade
Anke Anke Treutlein, Jeanette Roos, Hermann Schöler
579-594
pdf (Deutsch)
Varia
The Effects of Early Childhood Education on School Success
Margrit Stamm
595-614
pdf (Deutsch)
Review
von Borries, Bodo (2008). Historisch Denken Lernen – Welterschliessung statt Epochenüberblick. Geschichte als Unterrichtsfach und Bildungsaufgabe.
Stephan Hediger
pdf (Deutsch)
Herzog, Silvio (2007). Beanspruchung und Bewältigung im Lehrerberuf. Eine salutogenetische und biografische Untersuchung im Kontext unterschiedlicher Karriereverläufe.
Martin Rothland
pdf (Deutsch)
Frenay, M. & Dumay, X. (éd.). (2007). Un enseignement démocratique de masse. Une réalité qui reste à inventer.
Danièle Périsset
pdf (Français)
Chartier, Anne-Marie. (2007). L’école et la lecture obligatoire. Histoire et paradoxes des pratiques d’enseignement de la lecture.
Thérèse Thevenaz
pdf (Français)
Make a Submission
Make a Submission
issn
eISSN: 2624-8492
doaj