Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Latest issue
Archives
Archives 2000-
Archives 1979-1999
About the Journal
Aims and Scope
Editorial policy
ISSN, indexation and archiving
Statistics
Persons
Editorial Team
Publisher
Scientific advisory council
Contact
Submit
General Information
Articles
Special issues
Guidelines for the submission process
Search
en
de
fr
it
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 36 No. 1 (2014): Austausch pädagogischer Ideen auf dem Papier. Pädagogische Zeitschriften und transnationaler Wissenstransfer (1850–2000)
Vol. 36 No. 1 (2014): Austausch pädagogischer Ideen auf dem Papier. Pädagogische Zeitschriften und transnationaler Wissenstransfer (1850–2000)
Published:
2014-04-04
Editorial
Austausch pädagogischer Ideen auf dem Papier. Pädagogische Zeitschriften und transnationaler Wissenstransfer (1850–2000)
Béatrice Haenggeli-Jenni, Alexandre Fontaine, Patrick Bühler
5-10
pdf (Deutsch)
pdf (Français)
Thematic contribution
A journal on the lookout for the world? L’Éducateur as relay of transfers and pedagogical mixing in French-speaking Switzerland (1865-1890).
Alexandre Fontaine
17-34
pdf (Français)
Modern language journals in France and Germany around 1900: the construction of a public opinion within the teaching profession.
Monique Mombert
35-50
pdf (Français)
The «last resort of the Stürmer und Dränger»? Psychoanalytical education in the Berner Seminarblätter and the Schulreform 1907-1930.
Patrick Bühler
51-66
pdf (Deutsch)
The union journals of the French teachers and the New Education (1921-1932)
Frédéric Mole
67-82
pdf (Français)
Education Research and Educational Psychology in Germany, Italy and the United Kingdom – an Analysis of Scholarly Journals
Monika Knaupp, Sarah Schaufler, Susann Hofbauer, Edwin Keiner
83-108
pdf
Varia
Which Content of Knowledge for Teaching Written Production in Secondary Education? An Analysis of Secondary Teachers Training Curricula in French Areas of Switzerland
Roxane Gagnon, Marc Surian
109-134
pdf (Français)
Review
Bustan, A. (2012). Les mécanismes de la lecture dans les systèmes alphabétiques. Exemple du français, apprentissage normal, dyslexie et remédiation.
Sandrine Aeby
pdf (Français)
Wyss, Corinne (2013). Unterricht und Reflexion. Eine mehrperspektivische Untersuchung der Unterrichts- und Reflexionskompetenz von Lehrkräften.
Esther Kamm
pdf (Deutsch)
Guillemette François & L’Hostie Monique (Ed.). (2011). Favoriser la progression des stagiaires en enseignement.
Danièle Périsset
pdf (Français)
Gomila, Corinne (2011). Parler des mots, apprendre à lire. La circulation du métalangage dans les activités de lecture.
Thérèse Thevenaz
pdf (Français)
Make a Submission
Make a Submission
issn
eISSN: 2624-8492
doaj