Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Latest issue
Archives
Archives 2000-
Archives 1979-1999
About the Journal
Aims and Scope
Editorial policy
ISSN, indexation and archiving
Statistics
Persons
Editorial Team
Publisher
Scientific advisory council
Contact
Submit
General Information
Articles
Special issues
Guidelines for the submission process
Search
en
de
fr
it
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 36 No. 2 (2014): TranslationS
Vol. 36 No. 2 (2014): TranslationS
Published:
2014-10-03
Editorial
TraductionS – «TranslationS». Problèmes et défis de la traduction dans le champ de l’éducation
Frédéric Saussez, Danièle Périsset
159-168
pdf (Français)
pdf (Deutsch)
Thematic contribution
Entropy and Negentropy in Translation
Didier Samain
169-178
pdf (Français)
Babel and the market. A World Literature Program vs. the market of translation
Leonora Dugonjić, Raphaëlle Richard de Latour
179-212
pdf (Français)
Translating research findings into educational policy and practice: the virtues and vices of a metaphor
Martyn Hammersley
213-228
pdf
Translating research into practice: towards an act of transformation and commitment
Marina Schwimmer
229-242
pdf (Français)
At Risk or in Danger, in Need or with Requirements? On the discursive simultaneity of contradictory ideas in the course of the development of educational projects in context of International Organisations
Florian Kiuppis
243-264
pdf (Deutsch)
Varia
Comparison as politics: The turning point of the early 21th century
António Nóvoa, Luís Miguel Carvalho, Cristina Yanes
265-282
pdf (Français)
The impact of social deprivation on school climate, learning climate and work climate of compulsory schools in Switzerland
Carsten Quesel, Guido Möser, Vera Husfeldt
283-306
pdf (Deutsch)
Double semiotization process at the heart of the teaching and learning strategies. A case study exploring the world living at the primary school.
Corinne Marlot
307-332
pdf (Français)
High Scool students’ reflective activity analyzed through its language oral manifestation
Érick Falardeau, Denis Simard, Marion Sauvaire, Julie-Christine Gagné
333-350
pdf (Français)
Review
Koch-Priewe, B., Leonhard, T., Pineker, A., Störtländer, J.-C. (Hrsg.) (2013). Portfolio in der LehrerInnenbildung. Konzepte und empirische Befunde.
Esther Kamm
pdf (Deutsch)
Amrhein, Bettina, Dziak-Mahler, Myrle (Hrsg.) (2014). Fachdidaktik inklusiv. Auf der Suche nach didaktischen Leitlinien für den Umgang mit Vielfalt in der Schule.
Reto Luder
pdf (Deutsch)
Friedrich, Janette, Hofstetter, Rita & Schneuwly, Bernard (éd.) (2013). Une science du développement humain est-elle possible? Controverses du début du 20e siècle.
Thérèse Thévenaz
pdf (Français)
Reuter, Yves (éd.). (2013). Dictionnaire des concepts fondamentaux des didactiques.
Danièle Périsset
pdf (Français)
Pasquini, Raphaël (2013). Quand les récits de pratique enseignante parlent d’apprentissage.
Lucie Mottier Lopez
pdf (Français)
SKBF (2014). Bildungsbericht Schweiz 2014. Aarau: Schweizerische Koordinationsstelle für Bildungsforschung.
Carsten Quesel
pdf (Deutsch)
Make a Submission
Make a Submission
issn
eISSN: 2624-8492
doaj