Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Latest issue
Archives
Archives 2000-
Archives 1979-1999
About the Journal
Aims and Scope
Editorial policy
ISSN, indexation and archiving
Statistics
Persons
Editorial Team
Publisher
Scientific advisory council
Contact
Submit
General Information
Articles
Special issues
Guidelines for the submission process
Search
en
de
fr
it
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 38 No. 1 (2016): Körperlichkeit als Element von Lernprozessen
Vol. 38 No. 1 (2016): Körperlichkeit als Element von Lernprozessen
Published:
2016-05-04
Editorial
Approches didactiques de corporéités au service des apprentissages
Isabelle Mili, Francia Leutenegger
5-22
pdf (Deutsch)
pdf (Français)
Thematic contribution
How can corporeality be involved in learning mathematics? Some references and two examples
Sylvia Coutat, Jean-Luc Dorier
23-38
pdf (Français)
Physic and physis: Didactic specific interactions
Andreas Müller
39-58
pdf (Deutsch)
The function of gestures within an interdisciplinary teaching sequence in music
Sabine Chatelain
59-72
pdf (Deutsch)
Corporeality and creativity, between tradition and innovation
John Didier
73-88
pdf (Deutsch)
The transmission of dance choreography: a place where teacher’s and students’ corporeity is co-constructed
Dominique Montaud, Chantal Amade-Escot
89-108
pdf (Français)
Epistemological foundations of physical, sports, and artistic activities and the corporeality of practitioners. What are the effects of didactic transposition in physical education?
Benoît Lenzen, Adrián Cordoba
109-126
pdf (Français)
Reading, embodiment and dealing with texts actively (on secondary I level)
Andrea Bertschi-Kaufmann, Tanja Graber, Christof Manetsch
127-142
pdf (Deutsch)
Writing: Combining Cognition and Corporeality
Thomas Lindauer, Afra Sturm
143-158
pdf (Deutsch)
Review
Libois, Joëlle (2013). La part sensible de l’acte. Présence au quotidien en éducation sociale.
Roland Emery
pdf (Français)
Häfeli, Kurt; Neuenschwander, Markus P.; Schumann, Stephan (Hrsg.) (2015): Berufliche Passagen im Lebenslauf. Berufsbildungs- und Transitionsforschung in der Schweiz.
Michael Geiss
pdf (Deutsch)
Niewiadomski, Christophe & Delory-Momberger, Christine (Éd.). (2013). La mise en récit de soi. Place de la recherche biographique dans les sciences humaines et sociales.
Yves Laberge
pdf (Français)
Périer, Pierre (2014). Professeurs débutants. Les épreuves de l’enseignement.
Muriel Marnet
pdf (Français)
Fabre, Michel & Gohier, Christiane (éd.). (2015). Les valeurs éducatives au risque du néo-libéralisme.
Danièle Périsset
pdf (Français)
Maier, Uwe (2015). Leistungsdiagnostik in Schule und Unterricht. Schülerleistungen messen, bewerten und fördern.
Martina Rüefli
pdf (Deutsch)
Make a Submission
Make a Submission
issn
eISSN: 2624-8492
doaj