Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Latest issue
Archives
Archives 2000-
Archives 1979-1999
About the Journal
Aims and Scope
Editorial policy
ISSN, indexation and archiving
Statistics
Persons
Editorial Team
Publisher
Scientific advisory council
Contact
Submit
General Information
Articles
Special issues
Guidelines for the submission process
Search
en
de
fr
it
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 39 No. 3 (2017): Wo endet die Schule? Transformation und Verschiebung der Bildungsgrenzen
Vol. 39 No. 3 (2017): Wo endet die Schule? Transformation und Verschiebung der Bildungsgrenzen
Published:
2017-11-22
Editorial
Où s’arrête l’école ? Transformations et déplacements des frontières éducatives
Michèle Grossen, Andrea Lafranchi
417-436
pdf (Français)
pdf (Deutsch)
Thematic contribution
Educational Trajectories Through Secondary Education in Luxembourg: How Does Permeability Affect Educational Inequalities?
Susanne Backes, Andreas Hadjar
437-460
pdf
From specific subject matters at upper secondary school to university subject matters: Does studying a university subject matter that is related to a former specific subject matter result in higher academic success?
Maren Oepke
461-480
pdf (Deutsch)
The division of training labour in initial vocational education and training Systems: Social causes and educational consequences
Laurent Veillard
481-498
pdf (Français)
The permeability of educational and socialization spheres: The example of youth volunteering
Saskia Weber Guisan, Sandrine Cortessis
499-518
pdf (Français)
«Imagine in your head» – How Teaching Artists write with primary school students
Christiane Beckert, Mathilde Gyger, Franco Supino
519-534
pdf (Deutsch)
Formative dimensions of news practices of adults counselling: two case studies
Deli Salini
535-552
pdf (Français)
A longitudinal study of personality-occupation congruence on career
Claudia Schellenberg, Annette Krauss, Achim Hättich
553-572
pdf (Deutsch)
Varia
Planning procedures involved in teamteaching and how to maximize potentials
Elke Hildebrand, Annemarie Ruess, Sarah Stommel, Olga Brühlmann
573-592
pdf (Deutsch)
A Cofinancing Demand-Oriented Model of Continuous Vocational Training: the Spanish Case
Isabelq Voirol-Rubido
593-610
pdf (Français)
Listening Comprehension and Written Comprehension: How to Solidify Their Links While Maintaining Their Specificities?
Nancy Allen
611-628
pdf (Français)
Review
Bronckart, Jean-Paul (2016). Pourquoi et comment devenir didacticien?
Jean-Paul Mabillard
pdf (Français)
Ligozat, F., Charmillot, M., & Muller, A. (éd.). (2016). Le partage des savoirs dans les processus de recherche en éducation.
Eric Sanchez
pdf (Français)
Hofstetter, Daniel (2017). Die schulische Selektion als soziale Praxis. Aushandlungen von Bildungsentscheidungen beim Übergang von der Primarschule in die Sekundarstufe I.
Andrea Haenni Hoti
pdf (Deutsch)
Kreis, Annelies, Wick, Jeannette & Kosorok Labhart, Carmen (Hrsg.) (2016). Kooperation im Kontext schulischer Heterogenität.
Annemarie Kummer Wyss
pdf (Deutsch)
Michael Reicherts und Philippe Genoud (Hrsg.) (2015). Einzelfallanalysen in der psychosozialen Forschung und Praxis.
Fritz Oser
pdf (Deutsch)
Make a Submission
Make a Submission
issn
eISSN: 2624-8492
doaj