Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Latest issue
Archives
Archives 2000-
Archives 1979-1999
About the Journal
Aims and Scope
Editorial policy
ISSN, indexation and archiving
Statistics
Persons
Editorial Team
Publisher
Scientific advisory council
Contact
Submit
General Information
Articles
Special issues
Guidelines for the submission process
Search
en
de
fr
it
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 40 No. 1 (2018): Transfer und Transformationen von pädagogischem Wissen
Vol. 40 No. 1 (2018): Transfer und Transformationen von pädagogischem Wissen
Published:
2018-07-11
Editorial
Transfer und Transformationen von pädagogischem Wissen
Lucien Criblez, Rita Hofstetter
5-16
pdf (Deutsch)
pdf (Français)
Thematic contribution
Transfers and Implementations of a Swedish Manual Work Program: Sloyd and Entrepreneurial Power
Martin Lawn
29-48
pdf
Cultural Transfers in Education between Italy and Swiss Canton Tessin (1894-1936)
Wolfgang Sahlfeld
49-66
pdf (Deutsch)
Transcantonal Circulation of School Knowledge Through the Prism of History Textbooks, German and Civic Education in Switzerland (1830-1950)
Alexandre Fontaine, Aurélie de Mestral, Viviane Rouiller
67-86
pdf (Français)
Wissenstransfer im Kontext der Schweizer Curriculumdiskussionen der 1970er-Jahre
Lukas Höhener, Lucien Criblez
87-110
pdf (Deutsch)
The Programme for National Education (1914-1924), or: how a Forced Cultural Transfer Fails
Anja Giudici, Karin Manz
111-132
pdf (Deutsch)
Mathematical Journals and Teacher Audiences (18th – 20th centuries). The Heuristic Role of the Heterogeneity of Mathematics Education Worlds
Hélène Gispert
133-152
pdf (Français)
European Order of Knowledge in Swiss Language Teaching (1961-1990)
Sandra Grizelj, Daniel Wrana
153-174
pdf (Deutsch)
Varia
The Links Between Teachers’ Bodily Involvement and the Professional Development of Physical Education Novice Teachers: Exploratory Study
François Ottet, Jacques Méard
175-190
pdf (Deutsch)
Effect of Emotion on Primary School Pupils Spelling Summary
Pierre Largy, Aurélie Simoës-Perlant, Lucille Soulier
191-216
pdf (Français)
Why become a teacher? Idealism, security or „I didn’t know anything else”?
A comparison between career choice motives of German and Swiss student teachers and the importance of country-related context conditions
Manuela Keller-Schneider, Sabine Weiss, Ewald Kiel
217-242
pdf (Deutsch)
Learning Instructional Planning: Evolution, Sources of Change, and Learning Processes
Kim Le Vân, Jean-Louis Berger
243-264
pdf (Français)
Review
Trautwein, et.al (2017). Kompetenzen historischen Denkens erfassen – Konzeption, Operationalisierung und Befunde des Projekts «Historical Thinking: Competencies in History»(HiTCH).
Dorothee Brovelli
Bernholt, Andrea, Gruber, Hans & Moschner, Barbara (Hrsg.) (2017). Wissen und Lernen. Wie epistemische Überzeugungen Schule, Universität und Arbeitswelt beeinflussen.
Marion Lehner
Geppert, Corinna (2017). SchülerInnen an der Bildungsübertrittsschwelle zur Sekundarstufe I.
Markus P. Neuenschwander
Schulten, Maria Luise & Lothwesen, Kai Stefan (Hrsg.) (2017). Methoden empirischer Forschung in der Musikpädagogik. Eine anwendungsbezogene Einführung.
Stefanie Stadler Elmer
Cohen-Azria, C., Lahanier-Reuter, D., & Reuter, Y. (2013). Conscience disciplinaire. Les représentations des disciplines à la fin de l’école primaire.
Sandrine Aeby Daghé
Daunay, Bertrand, Fluckiger, Cédric & Hassan, Rouba (éd.) (2015). Les contenus d’enseignement et d’apprentissage. Approches didactiques.
Sandrine Aeby Daghé
Maulini, Olivier & Progin, Laetitia (Éd.) (2016). Des établissements scolaires autonomes? Entre créativité des acteurs et éclatement du système.
Danièle Périsset
Make a Submission
Make a Submission
issn
eISSN: 2624-8492
doaj