Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Latest issue
Archives
Archives 2000-
Archives 1979-1999
About the Journal
Aims and Scope
Editorial policy
ISSN, indexation and archiving
Statistics
Persons
Editorial Team
Publisher
Scientific advisory council
Contact
Submit
General Information
Articles
Special issues
Guidelines for the submission process
Search
en
de
fr
it
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 40 No. 3 (2018): Time in education and training. SSRE Congress 2017
Vol. 40 No. 3 (2018): Time in education and training. SSRE Congress 2017
Published:
2019-02-06
Editorial
LernZeiten – Zeit für Bildung und Erziehung?
Jean-Luc Gurtner, Christine Pauli, Jutta Schork, Philippe Genoud
547-554
pdf (Deutsch)
pdf (Français)
Thematic contribution
Care, education and schoolification of early childhood: aims under pressure. Elements for an analysis of the French école maternelle
Pascale Garnier
555-570
pdf (Français)
The economic function of time in discourses on educational research
Edgar Forster, Madeleine Scherrer
571-586
pdf (Deutsch)
Conceiving temporal complexity in education from a critical perspective
Michel Alhadeff-Jones
587-602
pdf (Français)
Male learning times – female learning times: equal, more equal, unequal? Gender-specific differentiations of school knowledge
Anja Giudici, Karin Manz
603-620
pdf (Français)
Evolution(s) of the représentations sociales on French language amongst German-speaking future teachers in Berne: a matter of educational time?
Jésabel Robin
621-640
pdf (Français)
The interrelation of opportunities to learn and professional knowledge in teacher training – a question of intensity?
Johannes Osterberg, Marc Motyka, Johannes Gerken, Frank Lipowsky
641-662
pdf (Deutsch)
Boredom
Thomas Götz, Maike Krannich, Anna-Lena Roos, Katarzyna Gogol
663-682
pdf (Deutsch)
When the student manages his time: the relation to time in autonomous work at primary school
Héloïse Durler
683-696
pdf (Français)
Varia
Self-Efficacy in Behaviour Management. Development and Validation of a Measurement Scale
Malika S. Dessibourg
697-724
pdf (Français)
Review
Novak, Pavel (2018). Berufliche Mobilität von Lehrpersonen. Eine empirische Untersuchung zum Berufswechsel von Primarlehrpersonen zu Berufsfachschullehrpersonen für Allgemeinbildung an Schweizer Berufsfachschulen.
Daniela Freisler-Mühlemann
pdf (Deutsch)
Kost, Jakob (2018). Erreichte und verpasste Anschlüsse – Zur Durchlässigkeit der Schweizer Sekundarstufe II.
Chantal Kamm
pdf (Deutsch)
Eigenmann, Philipp (2017). Migration macht Schule. Bildungs- und Berufsqualifikation von und für Italienerinnen und Italiener in Zürich, 1960–1980.
Elke-Nicole Kappus
pdf (Deutsch)
Therriault, Geneviève, Baillet, Dorothée, Carnus, Marie-France & Vincent, Valérie (sous la dir. de) (2017). Rapport au(x) savoir(s) de l’enseignant et de l’apprenant. Une énigmatique rencontre.
Romaine Carrupt
pdf (Français)
Veyrunes, Philippe (2017). La Classe: hier, aujourd’hui et demain?
Manuel Perrenoud, Andreea Capitanescu Benetti
pdf (Français)
Gather Thurler, Monica, Kolly Ottiger, Isabelle, Losego, Philippe & Maulini, Olivier (2017). Les directeurs au travail. Une enquête au cœur des établissements scolaires et socio-sanitaires.
Danièle Périsset
pdf (Français)
Make a Submission
Make a Submission
issn
eISSN: 2624-8492
doaj