Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Latest issue
Archives
Archives 2000-
Archives 1979-1999
About the Journal
Aims and Scope
Editorial policy
ISSN, indexation and archiving
Statistics
Persons
Editorial Team
Publisher
Scientific advisory council
Contact
Submit
General Information
Articles
Special issues
Guidelines for the submission process
Search
en
de
fr
it
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 46 No. 2 (2024): Varia
Vol. 46 No. 2 (2024): Varia
Published:
2024-10-09
Varia
Pre-service teachers' conceptions of authority: a combination of internal and external dimensions of the teacher-student relationship
Vanessa Joinel Alvarez
94-106
PDF (Français)
The educational career of a psychiatric diagnosis: the ADHD precursor psycho-organic syndrome in Switzerland
Patrick Bühler, Daniel Deplazes
107-117
PDF (Deutsch)
Cultural fit between family and school during the transition to school – Findings from a longitudinal qualitative-ethnographic study on socially privileged fami-lies
Doris Edelmann, Claudia Schletti, Kathrin Beeler
118-129
PDF (Deutsch)
Review
Brändli, S. (2024). Bildung für alle. 100 Jahre Interkantonale Hochschule für Heilpädagogik. Chronos. 220 S.
Patrick Bühler, Daniel Deplazes
130
PDF (Deutsch)
Lantheaume, F. et Urbanski, S. (dir.) (2023). Laïcité, discriminations, racisme : Les professionnels de l’éducation à l’épreuve. Presses Universitaires de Lyon, 336 pages.
Jean-Charles Buttier
131-132
PDF (Français)
Hauser, S. & Schiesser, A. (Hrsg.). (2024). Standarddeutsch und Dialekt in der Schule (Mündlichkeit, Bd. 7). hep verlag. 262 S.
Maja Kern
133
PDF (Deutsch)
Albrecht, K. (2024). Universität im Bologna-Prozess. Form und Re-Form der universitären Erziehung. Velbrück Wissenschaft. 277 S.
Peter Tremp
134
PDF (Deutsch)
Guignard, M., Gather Thurler, M., Crocé-Spinelli, H. et Bouchetal, T. (2024). Établissements scolaires : quelle évaluation pour quelle évolution ? ESF Sciences Humaines. 192 pages.
Katja Vanini De Carlo
135-136
PDF (Français)
Wagner, P. & Strohmeier, D. (2023). Stärkenorientierte Schulsozialarbeit. Grundlagen, Methoden und Handlungskonzepte. Kohlhammer Verlag. 119 S.
Vanda Wrubel
137
PDF (Deutsch)
Make a Submission
Make a Submission
issn
eISSN: 2624-8492
doaj