Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Latest issue
Archives
Archives 2000-
Archives 1979-1999
About the Journal
Aims and Scope
Editorial policy
ISSN, indexation and archiving
Statistics
Persons
Editorial Team
Publisher
Scientific advisory council
Contact
Submit
General Information
Articles
Special issues
Guidelines for the submission process
Search
en
de
fr
it
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 28 No. 3 (2006): PISA-Ergebnisse für verschiedene AkteurInnen im Bildungswesen: Wege zu einem hohen Leistungsniveau bei gleichzeitig geringer Ungleichheit der Bildungschancen
Vol. 28 No. 3 (2006): PISA-Ergebnisse für verschiedene AkteurInnen im Bildungswesen: Wege zu einem hohen Leistungsniveau bei gleichzeitig geringer Ungleichheit der Bildungschancen
Published:
2006-12-01
Editorial
PISA-Ergebnisse für verschiedene AkteurInnen im Bildungswesen: Wege zu einem hohen Leistungsniveau bei gleichzeitig geringer Ungleichheit der Bildungschancen
Claudia Zahner Rossier, Wassilis Kassis
345-352
pdf (Deutsch)
Thematic contribution
The Relativity of Trend Indicators
Christian Monseur, Dominique Lafontaine
353-370
Relationship between choice of residence and school quality: Theoretical considerations and empirical results
Maja Coradi Vellacott
371-392
pdf (Deutsch)
Development of reading competence: Measures – Measurements – Effects
Andrea Bertschi-Kaufmann, Hansjakob Schneider
393-424
pdf (Deutsch)
Effects of school context and adaptive teaching competency on self-regulated learning
Christian Bruehwiler
425-452
pdf (Deutsch)
Varia
Stable grading standards for school marks
Gérard Piquerez
453-466
pdf (Français)
Underachievement. A glance in the black-box of an irritating phenomenon
Margrit Stamm
467-486
pdf (Deutsch)
Review
Audigier, François, Crahay, Marcel & Dolz, Joaquim (2006). Curriculum, enseignement et pilotage (Raisons éducatives N° 10).
Christine Guinand
pdf (Français)
Oser, Fritz & Spychiger, Maria (2005). Lernen ist schmerzhaft. Zur Theorie des Negativen Wissens und zur Praxis der Fehlerkultur.
Christian Harteis
pdf (Deutsch)
Bottani, Norberto, Magnin, Charles & Zottos, Eléonore (Éd.) (2005). L’enseignement secondaire à l’échelle mondiale : bilans et perspectives. Actes du Colloque de Genève 5-7 septembre 2004.
Marianne Jacquin
pdf (Français)
Vanhulle, Sabine & Schillings, Anne (2004). Former des enseignants compétents en lecture-écriture. Interactions sociales, écriture réflexive et portfolio (Pédagogie des compétences).
Jean Rouiller
pdf (Français)
Neuenschwander, Markus P., Balmer, Thomas, Gasser-Dutoit, Annette, Goltz, Stefanie, Hirt, Ueli, Ryser, Hans & Wartenweiler, Hermann (2005). Schule und Familie – Was sie zum Schulerfolg beitragen.
Christine Ruckdäschel
pdf (Français)
Research review
Situated microgenesis. Studies on knowledge transformations
Madelon Saada-Robert, Kristine Balslev
487-514
pdf (Français)
Make a Submission
Make a Submission
issn
eISSN: 2624-8492
doaj