Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Latest issue
Archives
Archives 2000-
Archives 1979-1999
About the Journal
Aims and Scope
Editorial policy
ISSN, indexation and archiving
Statistics
Persons
Editorial Team
Publisher
Scientific advisory council
Contact
Submit
General Information
Articles
Special issues
Guidelines for the submission process
Search
en
de
fr
it
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 45 No. 1 (2023): Varia
Vol. 45 No. 1 (2023): Varia
Published:
2023-06-20
Thanks
Acknowledgement Experts
Caroline Guerry
1
PDF (Deutsch)
Varia
Swiss in-company trainers: multiple ways to train and socialize apprentices
Roberta Besozzi
2-14
PDF
Employee retention at schools in challenging contexts – can transformational leadership alleviate intentions to resign?
Regula Windlinger, Julia Warwas, Ueli Hostettler
15-26
PDF (Deutsch)
Towards an interdisciplinary theoretical model of Digital Citizenship Education Didactics
Ania Tadlaoui-Brahmi, Lionel Alvarez, Jean-Charles Buttier
27-39
PDF (Français)
Coping of adolescents and young adults with ADHD symptoms in school and workplace
Annette Krauss, Katja Mackowiak
40-52
PDF (Deutsch)
The school and the truth
Raffaele Beretta Piccoli
53-63
PDF (Italiano)
Teaching and learning chemical transformation: a comparison of curriculum texts and teaching resources in the French-speaking part of Switzerland and in France
Marie Sudriès, Florence Ligozat, David Cross
64-82
PDF (Français)
Review
Simons, G., Delarue-Breton, C. et Meunier, D. (Dir.) (2022). Formation des enseignant·es et écrits réflexifs, écrits professionnalisants, écrits de recherche : quelles dynamiques ? Presses Universitaires de Liège. 181 p.
Kristine Balslev
83-84
PDF (Français)
Beck, M. (2022). Dimensionen mathematischer Kreativität im Kindergartenalter. Eine interdisziplinäre Studie zur Entwicklung mathematisch kreativer Prozesse von Kindern unter mathematikdidaktischer und psychoanalytischer Perspektive. Waxmann. 333 S.
Kurt Hess
85
PDF (Deutsch)
Ammann, K. (2020). Kinderrechte und Bildsamkeit. Ein kritisches Plädoyer aus erziehungswissenschaftlicher Perspektive. Velbrück Wissenschaft. 281 S.
Thomas Kirchschlaeger
86-87
PDF (Deutsch)
Hofstetter, R. & Érhise (Dir.) (2022). Le Bureau International d’Éducation, matrice de l’internationalisme éducatif (premier 20è siècle) : pour une charte des aspirations mondiales en matière éducative. Peter Lang. 642 p.
Ariane-Isabeau Noël
88-89
PDF (Français)
Vitale, P. (2022). L’école et les savoirs scolaires. Le curriculum et ses sociologies. Presse universitaire de Rennes. 260 p.
Manuel Perrenoud
90-91
PDF (Français)
Ode, E. (2022). Von Pilgern und Gastgebern. Die Bildungsfiguren der Moderne. Brill Schöningh. 254 S.
Thomas Rucker
92-93
PDF (Deutsch)
Gola, G. (2022). Insegnare adagio: Un contributo alla didattica. Mimesis Edizioni. 126 p.
Katja Vanini De Carlo
94-95
PDF (Italiano)
McElvany, N., Lepper, C., Becker, M., Gaspard, H., & Lauermann, F. (2022) (Hrsg.). Schulische Intervention – Wie kann Wissenschaft-Praxis-Transfer gelingen? Waxmann. 138 S.
Caroline Villiger
96-97
PDF (Deutsch)
Make a Submission
Make a Submission
issn
eISSN: 2624-8492
doaj