Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Latest issue
Archives
Archives 2000-
Archives 1979-1999
About the Journal
Aims and Scope
Editorial policy
ISSN, indexation and archiving
Statistics
Persons
Editorial Team
Publisher
Scientific advisory council
Contact
Submit
General Information
Articles
Special issues
Guidelines for the submission process
Search
en
de
fr
it
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 34 No. 2 (2012): Schulen in einem sich wandelnden ländlichen Raum: Hintergründe und Perspektiven
Vol. 34 No. 2 (2012): Schulen in einem sich wandelnden ländlichen Raum: Hintergründe und Perspektiven
Published:
2012-10-26
Editorial
Les écoles rurales et les transformations socio-économiques: Contexte et Perspectives
Danièle Périsset, Edmund Steiner
197-212
pdf (Français)
pdf (Deutsch)
Thematic contribution
Territorial context and school organization: French rural school, from idealization to stigmatization
Yves Alpe
213-232
pdf (Français)
How do current socio-economic transformations affect framework-conditions of schools in the Alps
Jacques Michelet
233-260
pdf (Français)
«To govern meens to foresee»: dilemmas of regional and local politicians about the evolution of the Alpine regions and their schools
Danièle Périsset, Edmund Steiner, Paul Ruppen
261-284
pdf (Français)
Teaching in Mixed Aged Classes in Small Rural Schools
Andrea Raggl
285-302
pdf (Deutsch)
Development of “small schools” in rural areas
Bigna Sommer-Sutter
303-322
pdf (Deutsch)
Parents’ perspective on multi-age teaching within a school development initiative (project «schools in alpine regions», St. Gall part)
Robbert Smit, Winfried Humpert
323-344
pdf (Deutsch)
Varia
Classroom lecturing regulations and mesogenetic effects: Tensions between teaching devices and situation
Marc Weisser
345-368
pdf (Français)
Review
Drollinger-Vetter, Barbara (2011). Verstehenselemente und strukturelle Klarheit. Fachdidaktische Qualität der Anleitung von mathematischen Verstehensprozessen im Unterricht.
Reinhard Hölzl
pdf (Deutsch)
Alfred Riedl (2011). Didaktik der beruflichen Bildung, 2. komplett überarbeitete und erheblich erweiterte Auflage.
Peter Gautschi, Irene Schumacher
pdf (Deutsch)
Corriveau, L., Letor, C., Périsset Bagnoud, D. & Savoie-Zajc, L. (éd.). (2010). Travailler ensemble dans les établissements scolaires de formation. Processus, stratégies et paradoxes.
Laetitia Progin
pdf (Français)
Cardinet, Jean; Johnson, Sandra & Pini, Gianreto (2010). Applying Generalizability Theory using EduG.
Alexander Tomei
pdf (Français)
Martin, Serge (éd.). (2010). Penser le langage, penser l’enseignement, avec Henri Meschonnic.
Yann Vuillet
pdf (Français)
Neuenschwander, M.P., Gerber, M., Frank, N. & Rottermann, B. (2012). Schule und Beruf. Wege in die Erwerbstätigkeit.
Werner Wicki
pdf (Deutsch)
Make a Submission
Make a Submission
issn
eISSN: 2624-8492
doaj