Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Latest issue
Archives
Archives 2000-
Archives 1979-1999
About the Journal
Aims and Scope
Editorial policy
ISSN, indexation and archiving
Statistics
Persons
Editorial Team
Publisher
Scientific advisory council
Contact
Submit
General Information
Articles
Special issues
Guidelines for the submission process
Search
en
de
fr
it
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 46 No. 1 (2024): Varia
Vol. 46 No. 1 (2024): Varia
Published:
2024-06-03
Thanks
Acknowledgement Experts
Caroline Guerry
1
PDF (Deutsch)
Varia
Integrated during middle school? Challenges, facilitators and obstacles from the perspective of parents of young people identified as having special educational needs
Ariane Paccaud, Giuliana Pastore, André Kunz, Reto Luder
2-15
PDF (Français)
Trends in teachers' attitudes towards inclusive education in the canton of Vaud and their sense of self-efficacy between 2016 and 2022
Valérie Benoit; Tiffanie Röthlisberger, Frédéric Marteau, Marjorie Valls
16-29
PDF (Français)
The influence of social support and work engagement on transformational leadership in Swiss schools in privileged and socially disadvantaged settings - Findings from a national survey of school administrators
Pierre Tulowitzki, Marcus Pietsch, Ella Grigoleit, Gloria Sposato
30-46
PDF (Deutsch)
Factors supporting the engagement of first-semester students in teacher education
Franziska Zellweger, Taiga Brahm; Mirjam Kocher
47-60
PDF
Perspectives on the difficulties of university level reading: divergent views of students and instructors
Camille Schaer, Jean-Philippe Maitre, Vanessa Glauser
61-73
PDF (Français)
Considering the Realities of Refugee Students in Order to Support their Resilience: An Analysis of Stories of Practice from Teachers in the Quebec Context
Geneviève Audet, Justine Gosselin-Gagné, Ellen Fowler, Marie-Ève Caron, Catherine Maynard, Caroline Beauregard
74-84
PDF (Français)
Review
Miller, D. & Oelkers, J. (2023) (Hrsg.). Wem gehört die Schule? Neue Akteure, neue Zuständigkeiten. hep. 400 S.
Kirstin Jorns, Nathalie Pfiffner
85-86
PDF (Deutsch)
Bart, D. (2023). Évaluation et didactique Un dialogue critique. Peter Lang. Série: Exploration, Volume 205. 286 p.
Raphaël Pasquini
87-88
PDF (Français)
Markus, S. (2023). Autonomieunterstützung und emotionales Erleben in der Schule. Zusammenhänge der Öffnung von Unterricht mit Lern- und Leistungsemotionen im Mathematikunterricht der Sekundarstufe. Waxmann. 278 S.
Roland Pilous
89-90
PDF (Deutsch)
Kowalski, M., Leuthold-Wergin, A., Fabel-Lamla, M., Frei, P., & Uhlig, B. (Hrsg.). (2024). Professionalisierung in der Studieneingangsphase der Lehrer:innenbildung. Theoretische Perspektiven und empirische Befunde. Klinkhardt. 284 S.
Peter Tremp, Franziska Imboden
91
PDF (Deutsch)
Bürgi, L. & Amberg, L. (2023) (Hrsg.). Kompetenzorientierte Spielsituationen. Planen, gestalten, begleiten, dokumentieren. hep-Verlag. 273 S.
Doren Prinz
92
PDF (Deutsch)
Make a Submission
Make a Submission
issn
eISSN: 2624-8492
doaj